Centre Culturel Irlandais



Mot de passe oublié ?

Portail des collections

Centre Culturel Irlandais

Accueil

Sélection de la langue

Adresse

Centre Culturel Irlandais


 

contact

Horaires d'ouverture

Du lundi au vendredi : 14h - 18h
Nocturne le mercredi jusqu'à 20h
Fermé week-end et jours fériés

Contacts

Carole Jacquet
Responsable des ressources documentaires

Marion Mossu
Chargée de ressources documentaires

Tel : 01 58 52 10 83 / 33

Où nous trouver ?

Tout près du Panthéon !
Centre Culturel Irlandais
5, rue des Irlandais - 75005 Paris

RER B : Luxembourg
Métros : M10 Cardinal Lemoine / M7 Place Monge
Bus : 84, 89, 21, 27

Carte

Horaires d'ouverture

Du lundi au vendredi : 14h - 18h
Nocturne le mercredi jusqu'à 20h
Fermé week-end et jours fériés

Contacts

Carole Jacquet
Responsable des ressources documentaires

Marion Mossu
Chargée de ressources documentaires

Tel : 01 58 52 10 83 / 33

Où nous trouver ?

Tout près du Panthéon !
Centre Culturel Irlandais
5, rue des Irlandais - 75005 Paris

RER B : Luxembourg
Métros : M10 Cardinal Lemoine / M7 Place Monge
Bus : 84, 89, 21, 27

Carte

Détail de l'auteur

Auteur Fintan LANE

Tous les documents de cet auteur

   Tris disponiblesAjouter les résultats au panier
  Affiner la recherche
William Thompson, bankruptcy and the west Cork estate, 1808-34

Article

Historians of socialist thought have rated the Irish political philosopher and radical economist William Thompson (1778-1833) as the most influential theorist to emerge from the Owenite movement in early nineteenth-century Britain. While Robert [...]
P.F. Johnson, nationalism, and Irish rural labourers, 1869-82

Article

In the late nineteenth-century Irish rural labourers had few consistent advocates willing to pursue their social and economic claims at a national level. Those that did exist, such as P.F. Johnson of Kanturk, have generally managed to elude the [...]
Parnell's Old Brigade

Article

The relationship between constitutional and advanced or physical-force nationalism in nineteenth-century Ireland was always tense and intimate. Both traditions professed to repudiate the stated aims and strategies of the other, while at the same[...]